Objekt har lagts till

LAILA HÖGFELDT - GRUNDARE & VD

Laila Högfeldt, en passionerad skönhetsälskare från Borås, har alltid haft en stark förkärlek för smink och skönhetsvärlden från en ung ålder.

Ända sedan sin tidiga barndom var Laila fascinerad av konsten att förändra och framhäva ansiktsdrag med smink. Hon blev förälskad i de illustrerade sidorna i skönhetsböckerna som hon noggrant studerade och fördjupade sig i dessa världar av färg och form. Laila tillbringade otaliga timmar framför spegeln, använde sminkprodukter som hon lånat från sin mammas samling, utforskade olika tekniker med precision och kärlek, försjunken i en värld där penseldrag och ljus skapade helt nya uttryck.

Åren mellan 2008 och 2012 var banbrytande för Laila då hon drev en av Sveriges mest populära skönhets- och livsstilsbloggar. Trots framgångarna valde hon att lämna bloggandet bakom sig för att följa en annan dröm: att studera till Civilekonom. Efter sin examen arbetade Laila som revisor, men hennes hjärta hörde hemma i den kreativa världen av skönhet och livsstil.

År 2015 bestämde sig Laila för att återuppta sin tidigare karriär och började posta frekvent på Instagram. Hon hittade snabbt sin plats i skönhetsvärlden, och följarna hittade tillbaka. Laila insåg att hennes passion ligger här och bestämde sig för att sluta sitt jobb som revisor 2017 för att helt fokusera på att arbeta som skönhetsinfluencer.

Laila har byggt sitt varumärke tack vare sin höga arbetsmoral, genuina engagemang, positivitet och inspirerande aura. Idag står hon som en av Sveriges ledande skönhetsinfluencers, trovärdig och autentisk i sina följares ögon.

Efter två års förberedelser lanserade Laila skönhetsvarumärket Lenoites i april 2021 och arbetar idag aktivt som VD för bolaget. Laila tar sin livslånga passion för skönhet och delar den med världen genom sina produkter och sitt inflytande.

Laila bor idag i Borås tillsammans med sin man Niclas och deras tre söner William, Philip och Ludwig. Tillsammans bildar de en kärleksfull familj som stöttar Laila i hennes fortsatta resa som skönhetsinfluencer och VD för Lenoites.

Karriär & studier

Efter avslutad gymnasieutbildning, där hon läste samhällsekonomi, fortsatte Laila sin akademiska resa och påbörjade sina studier till Civilekonom. År 2014 avslutade hon sina studier och tog en Civilekonomexamen med inriktning mot externredovisning.

Under studietiden fick Laila möjlighet att sommarjobba på Skatteverket och efter examen inledde hon en karriär som revisor. Det dröjde dock inte länge förrän hennes kreativa sida kallade på henne igen.

Från och med hösten 2017 arbetade Laila uteslutande med sina sociala medier, där hon inledde en rad kreativa samarbeten med framstående företag. Carolina Herrera, Armani Beauty, YSL Beauty, Lancome, Benefit m.fl. är några av de välrenommerade varumärken som hon har haft nöjet att samarbeta med, vilket har stärkt hennes position som en inflytelserik person inom skönhets- och modebranschen.

Lenoites

Lenoites, under ledning av Laila Högfeldt, etablerade sig snabbt i skönhetsbranschen inom konceptet "naturlig skönhet". Det självfinansierade bolaget, som grundades i Sverige, blev verklighet 2021 när Lailas dröm om att skapa produkter som lyfter fram naturlig skönhet började förverkligas.

Lenoites ständigt växande närvaro uppmärksammades av ledande återförsäljare i Europa, såsom Zalando och Matas, och det dröjde inte länge innan produkterna fanns tillgängliga för kunder över hela världen, från Tyskland och Italien till Dubai och USA.

Som VD för Lenoites arbetar Laila aktivt och är starkt involverad i processerna för produktinnovation, utveckling, marknadsföring och vidare global expansion. Med Lailas passion och vision fortsätter Lenoites att sträva efter att förändra och berika skönhetslandskapet för kunder över hela världen.

Laila Högfeldt, en passionerad skönhetsälskare från Borås, har alltid haft en stark förkärlek för smink och skönhetsvärlden från en ung ålder.

Ända sedan sin tidiga barndom var Laila fascinerad av konsten att förändra och framhäva ansiktsdrag med smink. Hon blev förälskad i de illustrerade sidorna i skönhetsböckerna som hon noggrant studerade och fördjupade sig i dessa världar av färg och form. Laila tillbringade otaliga timmar framför spegeln, använde sminkprodukter som hon lånat från sin mammas samling, utforskade olika tekniker med precision och kärlek, försjunken i en värld där penseldrag och ljus skapade helt nya uttryck.

Åren mellan 2008 och 2012 var banbrytande för Laila då hon drev en av Sveriges mest populära skönhets- och livsstilsbloggar. Trots framgångarna valde hon att lämna bloggandet bakom sig för att följa en annan dröm: att studera till Civilekonom. Efter sin examen arbetade Laila som revisor, men hennes hjärta hörde hemma i den kreativa världen av skönhet och livsstil.

År 2015 bestämde sig Laila för att återuppta sin tidigare karriär och började posta frekvent på Instagram. Hon hittade snabbt sin plats i skönhetsvärlden, och följarna hittade tillbaka. Laila insåg att hennes passion ligger här och bestämde sig för att sluta sitt jobb som revisor 2017 för att helt fokusera på att arbeta som skönhetsinfluencer.

Laila har byggt sitt varumärke tack vare sin höga arbetsmoral, genuina engagemang, positivitet och inspirerande aura. Idag står hon som en av Sveriges ledande skönhetsinfluencers, trovärdig och autentisk i sina följares ögon.

Efter två års förberedelser lanserade Laila skönhetsvarumärket Lenoites i april 2021 och arbetar idag aktivt som VD för bolaget. Laila tar sin livslånga passion för skönhet och delar den med världen genom sina produkter och sitt inflytande.

Laila bor idag i Borås tillsammans med sin man Niclas och deras tre söner William, Philip och Ludwig. Tillsammans bildar de en kärleksfull familj som stöttar Laila i hennes fortsatta resa som skönhetsinfluencer och VD för Lenoites.

Efter avslutad gymnasieutbildning, där hon läste samhällsekonomi, fortsatte Laila sin akademiska resa och påbörjade sina studier till Civilekonom. År 2014 avslutade hon sina studier och tog en Civilekonomexamen med inriktning mot externredovisning.

Under studietiden fick Laila möjlighet att sommarjobba på Skatteverket och efter examen inledde hon en karriär som revisor. Det dröjde dock inte länge förrän hennes kreativa sida kallade på henne igen.

Från och med hösten 2017 arbetade Laila uteslutande med sina sociala medier, där hon inledde en rad kreativa samarbeten med framstående företag. Carolina Herrera, Armani Beauty, YSL Beauty, Lancome, Benefit m.fl. är några av de välrenommerade varumärken som hon har haft nöjet att samarbeta med, vilket har stärkt hennes position som en inflytelserik person inom skönhets- och modebranschen.

Lenoites, under ledning av Laila Högfeldt, etablerade sig snabbt i skönhetsbranschen inom konceptet "naturlig skönhet". Det självfinansierade bolaget, som grundades i Sverige, blev verklighet 2021 när Lailas dröm om att skapa produkter som lyfter fram naturlig skönhet började förverkligas.

Lenoites ständigt växande närvaro uppmärksammades av ledande återförsäljare i Europa, såsom Zalando och Matas, och det dröjde inte länge innan produkterna fanns tillgängliga för kunder över hela världen, från Tyskland och Italien till Dubai och USA.

Som VD för Lenoites arbetar Laila aktivt och är starkt involverad i processerna för produktinnovation, utveckling, marknadsföring och vidare global expansion. Med Lailas passion och vision fortsätter Lenoites att sträva efter att förändra och berika skönhetslandskapet för kunder över hela världen.