Objekt har lagts till

Nystartade skönhetsmärket Lenoites ska vara med i årets Musikhjälpen

Nystartade skönhetsmärket Lenoites ska vara med i årets Musikhjälpen

 

Den 17 december ska Laila Högfeldt, boråskvinnan bakom varumärket Lenoites, gästa Musikhjälpen i den så kallade ”glasburen” som detta år är placerad i Norrköping. Årets insamling går till utsatta barn och till barns rättigheter.

För en vecka sedan publicerade Laila på Instagram stories att hon önskade skänka kläder. En följa kom då med förslaget att hon skulle göra det via Musikhjälpen. Laila nappade på idén, likaså gjorde Musikhjälpen. Men i stället för kläder utlyser hon en tävling där man kan vinna skönhetsprodukter från Lenoites och där pengarna oavkortat kommer att gå till årets insamling ”För en värld utan barnarbete”.

 

Musikhjälpens programledare Brita Zackari, Anis Don Demina och Oscar Zia sitter inlåst i buren mellan den 13–19 december har som uppdrag att samla in så mycket pengar som möjligt. Under dagarna tar de emot gäster som på ett eller annat sätt kan stötta temat.

– Det känns jätteroligt och spännande att ha blivit en verklighet. Det bästa är att jag får en möjlighet att bidra till ett högre syfte, nämligen att barn ska få vara barn, säger Laila Högfeldt.

Varumärket Lenoites startades upp i våras och är redan på väg in hos stora återförsäljare. Vinsterna kommer vara 10 set innehållande Lailas favoritprodukter från Lenoites till ett värde av 1 400 kronor per set, samt en privat ”beauty session” där vinnarna får en personlig skönhetsrådgivning av henne online.