Köp nu. Betala senare. Klarna.

Allmän

Vi, leverantörer av webbplatsen www.lenoites.se, är Lenoites AB, registreringsnummer 556998-1755, beläget på Stormgatan 3, 504 64 Borås, Sverige ("Lenoites"). Termerna "vi, våra, våra och oss" nedan hänvisar till lenoiter.

För att registrera ett användarkonto hos oss eller för att köpa produkt(er) via vår webbplats måste du vara 18 år gammal. Om du är under 18 år måste du ha föräldrarnas godkännande och vi hänvisar till Föräldrabalken. Genom att köpa produkt(er) från vårt sortiment, ansöka om kredit, registrera ett användarkonto hos oss, använda någon av våra tjänster på vår webbplats och/eller använda någon av våra mobiltelefonapplikationer, godkänner du våra nuvarande allmänna villkor och därmed bekräfta att informationen du lämnar om dig själv är korrekt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor vid behov, utan föregående meddelande. Den version av villkoren du accepterar vid tidpunkten för din beställning gäller för ditt köp.

Företagsinformation

E-post till kundtjänst:
lenoites@lenoites.com

Kundtjänst öppettider:
Måndag till fredag: kl. 08.00 - 17.00.


Olika kontaktuppgifter finns på vår kundtjänstsida.

Kundtjänst och returadress:
Expresspack Sverige AB, Lagermottagning via Grönbogatan, Risängsgatan 4, 504 68 Borås, Sverige.

Kontorets besöksadress:
För närvarande har vi ingen kontorsbesöksadress.

Registreringsnummer:
556998-1755

Priser & avgifter

Våra priser och avgifter kan komma att ändras på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom väsentligt ändrade råvarupriser, valutafluktuationer eller ändrade momssatser. Alla priser inkluderar 25% moms. Om momssatsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter därefter.

Fraktavgifter

Fri frakt gäller för vanliga paket över angivet belopp. För vanliga paket med lägre beställningsvärde tillkommer en fraktavgift. I kassan kan du se de leveransalternativ och tider som erbjuds för din specifika beställning, baserat på typ av produkt och din plats. Se aktuella priser nedan.

Fraktavgift för normala paketbeställningar över 900 SEK (efter avdrag för eventuella rabatter)

0 kr

Fraktavgift för normala paketbeställningar mellan 1-899 SEK (efter avdrag för eventuella rabatter)

39 kr

Fraktavgift för PostNord Express (småpaket till brevlåda, större till utlämningsställe)

39 kr

Fraktavgift för PostNord Pick-up Point

39 kr

Hemleverans med PostNord

79 kr

Hemleverans med PostNord

39 kr

Hemleverans av Budbee

39 kr

Returavgift

79 kr

Outlöst paketavgift

79 kr


Betalningsmetoder

Vi erbjuder följande betalningsmetoder:

Kortbetalning

När du väljer kortbetalningsmetod betalar du med ditt betal-/kreditkort direkt i kassan. Vi använder 3D Secure och krypterar alltid ditt kortnummer för att säkerställa ett säkert köp. Vi accepterar Klarna, Visa, Mastercard, American Express och Swish. Ditt kort kommer att debiteras direkt vid köp.

Månadsfaktura

Vi erbjuder betalningsmetoden Faktura genom vår partner Klarna.

  • Betala senare med Klarna
  • Ekonomi med Klarna
  • Betala nu eller senare med Klarna


Levereringsmetoder

I kassan kan du se de leveransalternativ som erbjuds för din beställning, som varierar beroende på typ av produkt och din plats. Gör dina val för leveranssätt och se till att dina kontaktuppgifter och adress är korrekta innan du bekräftar beställningen, eftersom de inte kan korrigeras efter att beställningen har gjorts. Om det blir betydande leveransförseningar kan köpet hävas. Vi erbjuder följande leveranssätt:

PostNord Express

Levereras direkt till din brevlåda som paket eller till ett uthämtningsställe för större paket. Fri frakt gäller för beställningar över 899 SEK (efter avdrag för eventuella rabatter). För beställningar mellan 1-899 SEK är fraktavgiften 79 SEK.

PostNord Hemleverans

Leverans direkt till din dörr på vardagar för 79 SEK vid köp under 899 SEK. Fri frakt gäller för beställningar över 899 SEK (efter avdrag för eventuella rabatter). För beställningar mellan 1-899 SEK är fraktavgiften 79 SEK. Du kommer att få ett SMS från transportören för att välja datum och tid för leveransen. Det går även bra att få paketet levererat även om du inte är hemma. Detta alternativ kan väljas vid val av leveranstid. Om du har begärt att paketet ska lämnas vid din ytterdörr utan en signatur, är du ansvarig för paketet från det ögonblick föraren lämnar leveransen.

Budbee Box

Levereras till vald Budbee-box mot en tilläggsavgift på 39 SEK. Fri frakt gäller för beställningar över 899 SEK (efter avdrag för eventuella rabatter). För beställningar mellan 1-899 SEK är fraktavgiften 39 SEK.

Budbee hemleverans

Leverans direkt till din dörr på vardagar för 79 SEK vid köp under 899 SEK. Fri frakt gäller för beställningar över 899 SEK (efter avdrag för eventuella rabatter). För beställningar mellan 1-899 SEK är fraktavgiften 79 SEK. Leverans sker från eftermiddag till kväll med förnybar diesel eller el. Du kan välja datum och tid för din leverans och spåra den i realtid.

Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt gällande lagstiftning vilket är 14 dagar från den dag du mottagit din vara eller den sista varan i en beställning där varorna levereras separat vid olika tillfällen. Med vissa undantag har du rätt att öppna förpackningen och undersöka varorna du har köpt, men endast i den utsträckning det är nödvändigt för att fastställa varornas egenskaper och funktionalitet. Ångerrätten gäller alla varor på vår hemsida, med undantag för kosmetika om förseglingen är bruten. Ångerrätten gäller inte heller specialtillverkade produkter, det vill säga varor tillverkade enligt kundens unika specifikationer.

Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du tydligt meddela oss detta inom 14 dagar. Om tidsfristen infaller på en lördag, söndag eller allmän helgdag förlängs den till följande arbetsdag. Du har då 14 dagar på dig att returnera din beställning. För att enkelt använda din ångerrätt, följ returinstruktionerna som finns i vår returpolicy. Du kan registrera din retur online på vwww.lenoites.com/pages/returpolicy . Om du behöver hjälp, vänligen kontakta vår kundtjänst .

Lämna tillbaka din oanvända vara med alla taggar intakta i originalförpackningen, eller om förpackningen är oanvändbar kan du använda lämplig likvärdig förpackning. Se till att varan är väl förpackad för att skydda den under transporten. Spara ditt returkvitto tills du får en bekräftelse på att din retur har behandlats; det fungerar som bevis på retur.

Genom att returnera varan inom tidsfristen behöver du inte meddela oss på annat sätt om du inte önskar det. Om du väljer att kontakta oss på annat sätt finns en standardblankett för utövande av ångerrätten på Konsumentverkets hemsida ( www.konsumentverket.se ) som du kan använda. Du behöver dock inte använda formuläret för att kontakta oss, och du behöver inte ange någon anledning för att utöva ångerrätten. Var tydlig i din kommunikation med oss ​​att du vill utnyttja din ångerrätt och vi rekommenderar att du uppger ditt kundnummer, ordernummer och annan relevant information för att undvika fel och förseningar. Om du kontaktar oss via e-post får du kort därefter en bekräftelse på att ditt mejl har tagits emot. Observera att att avstå från att hämta ut din leverans utan att ge oss ett tydligt meddelande inte räknas som utövande av ångerrätten. Din leverans kommer automatiskt att returneras till oss efter angiven tid, men du kommer att debiteras en outlöst paketavgift på 79 SEK.


En returavgift på 79 SEK per paket tas alltid ut för returer. Om du returnerar hela din beställning återbetalar vi ingen fraktkostnad på 79 SEK. Om du väljer att endast returnera en del av din beställning kommer vi inte att återbetala några fraktkostnader eller extra avgifter, eftersom dessa avgifter är oberoende av antalet beställda varor.


Återbetalning sker så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om utnyttjande av ångerrätten. Vi har dock rätt att vänta med återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur. Om din hantering av varan har orsakat en värdeminskning eller om originalförpackningen saknas eller är skadad kan avdrag göras för värdeminskningen. Avdraget kommer att bedömas från fall till fall. Återbetalning kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde för köpet. Om du betalat med bankkort kan det ta några extra dagar innan pengarna syns på ditt konto på grund av bankens handläggningstid.


Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Med vissa undantag har du rätt att öppna förpackningen och undersöka varorna du har köpt, men endast i den utsträckning det är nödvändigt för att fastställa varornas egenskaper och funktionalitet. Ångerrätten gäller alla varor på vår hemsida. Det gäller dock inte kosmetika om förseglingen är bruten. Ångerrätten gäller inte heller för specialtillverkade produkter, det vill säga varor tillverkade enligt kundens unika specifikationer.

Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din vara eller den sista varan i en beställning där varorna levereras separat vid olika tillfällen. Vi ber dig att returnera din oanvända vara inom 30 dagar med alla taggar intakta i originalförpackningen, eller om förpackningen är oanvändbar kan du använda lämplig likvärdig förpackning. Se till att varan är väl förpackad för att skydda den under transporten. Spara ditt returkvitto tills du får en bekräftelse på att din retur har behandlats; det fungerar som bevis på retur. För att enkelt använda din returrätt, följ returinstruktionerna som finns i vår returpolicy. Om du behöver hjälp, vänligen kontakta kundtjänst .

En returavgift på 79 SEK per paket tas alltid ut för returer. Om du returnerar hela din beställning återbetalar vi ingen fraktkostnad på 79 SEK. Om du väljer att endast returnera en del av din beställning kommer vi inte att återbetala några fraktkostnader eller extra avgifter, eftersom dessa avgifter är oberoende av antalet beställda varor.

Återbetalning sker så snart vi har tagit emot returen och behandlat den, vilket normalt tar cirka 2-3 veckor från det datum du skickade returen. Om din hantering av varan har orsakat en värdeminskning eller om originalförpackningen saknas eller är skadad kan avdrag göras för värdeminskningen. Avdraget kommer att bedömas från fall till fall. Återbetalning kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde för köpet. Om du betalat med bankkort kan det ta några extra dagar innan pengarna syns på ditt konto på grund av bankens handläggningstid.


Outlösta paket

Vi tar ut en avgift på 79 SEK för försändelser som inte hämtas ut inom angiven tid. Avgiften täcker de faktiska kostnaderna för frakt, retur och hantering.


Hur man återvänder

Följ returinstruktionerna som finns online i vårt returformulär . En returavgift på 79 SEK per paket tas alltid ut för returer. Om din retur är ett klagomål eller om du har fått fel vara debiteras inga avgifter för retur eller frakt.

Klagomål

Enligt konsumentköplagen har du rätt att klaga på fel på en vara inom tre år från det att du mottagit varan, förutsatt att felet är original. Ett ursprungligt fel behöver inte vara uppenbart omedelbart. Observera att du måste kontakta oss angående reklamationen "inom rimlig tid" efter att du upptäckt defekten; inom två månader anses vara skälig tid. Kontakta oss via reklamationsformuläret du hittar under "kundservice" på vår hemsida. Beskriv defekten och bifoga bilder på skadan/potentiellt skadad förpackning, gärna tagna från olika vinklar. Kundtjänst kommer då att svara med förslag på åtgärder baserat på typen av defekt. Om du accepterar eventuell prisavdrag/ersättning som lösning avsäger du dig framtida krav för det särskilt ersatta felet. Om du vill returnera varan direkt för bedömning utan att kontakta oss, följ de medföljande returinstruktionerna och välj lämpligt returalternativ för en skadad vara. Följ returinstruktionerna som finns online i vårt returformulär för att skicka tillbaka paketet. Om du behöver hjälp, vänligen kontakta kundtjänst . När du returnerar en vara är det viktigt att behålla ditt returkvitto tills ditt klagomål har behandlats av oss. När vi har tagit emot den anspråkade varan kommer vår returavdelning att avgöra om reklamationen godkänns. För de flesta typer av varor hävs köpet vid godkänt reklamation och återbetalning utfärdas. Eventuell återbetalning kommer att göras så snart som möjligt men senast 30 dagar efter att vi mottagit varan från dig, och kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde för köpet. Vid ett godkänt reklamation täcker vi frakten, returfrakten och eventuella ytterligare avgifter för varan du har gjort anspråk på. I händelse av ett nekat klagomål kommer varan att returneras till dig.


Transportskador

Om det finns synliga transportskador vid leverans, meddela föraren när du tar emot varan. Föraren gör en anteckning på följesedeln. Anmäl skadan till oss omedelbart, senast inom tre dagar. Det är viktigt att packa upp föremålet och inspektera det för att upptäcka dolda och synliga skador. När du gör en skadeanmälan, vänligen maila oss med information och bilder på förpackningen och det skadade föremålet, gärna taget från olika vinklar.

Ersättning

Om du har ångrat ditt köp på grund av försenad leverans sker återbetalning inom 14 dagar. Återbetalning för returer eller reklamationer sker så snart vi mottagit varan och behandlat returen/reklamationen. Återbetalning kommer att göras med samma betalningsmetod som användes för köpet. Vid kortbetalning sker återbetalningen till samma kort som pengarna togs från. Observera dock att det kan ta några extra dagar innan pengarna syns på ditt konto på grund av bankens handläggningstid.


Tvister

Vid tvister som vi inte kan lösa rekommenderar vi att du kontaktar Allmänna reklamationsnämnden (Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm). Vi följer alltid deras rekommendationer vid tvister. Du kan också använda onlineplattformen för klagomål som finns på Europeiska kommissionens webbplats: ec.europa.eu/odr. För information om dina konsumenträttigheter rekommenderar vi att du besöker Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se.

Support och tillgänglighet

Vårt mål är att svara på e-postförfrågningar inom 24 timmar från det att vi tar emot din förfrågan. Observera att denna svarstid endast gäller under vardagar och för förfrågningar relaterade till genomförda köp och beställningar. I de fall vi inte har svarat på ditt mejl inom 48 timmar kommer vi att meddela dig om förseningen och orsaken till den. För mer komplexa supportfrågor, såsom klagomål eller transportrelaterade frågor, kan hanteringstiden bli längre.

Övrig

Presentkort

Vi erbjuder givetvis presentkort. Ange "presentkort" i sökfältet på vår hemsida för att se de tillgängliga valörerna. Ange mottagarens e-postadress, namn och en hälsning. Du kan betala för presentkortet som vanligt i kassan, och det skickas via e-post till angiven mailadress. Presentkort kan endast beställas med kortbetalning. Presentkortet har en unik kod som du kan ange i kassan när du vill använda det. Om du inte spenderar hela beloppet på en gång kan du helt enkelt använda samma kod för ditt nästa köp. Giltighetstiden för presentkort är 24 månader.

Bedrägeri

Vi rapporterar alla fall av bedrägeri, dataintrång och försök till bedrägeri till myndigheterna. Vi förbehåller oss rätten att avböja eller avbryta ditt köp om vi har anledning att misstänka bedrägeri, dataintrång eller annat missbruk av vår webbplats.

Färgrepresentation, etc.

Eftersom olika datorskärmar och individuella skärminställningar påverkar färgrepresentationen kan vi inte garantera att färgerna på produkterna matchar de bilder som visas när du besöker vår webbutik. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Skicka inte förskott

Vi ansvarar inte för pengar, checkar eller frimärken som skickas med post.

Force majeure

Lenoites är befriat från ansvar för underlåtenhet att uppfylla vissa förpliktelser enligt dessa Allmänna Villkor om underlåtenheten beror på force majeure-förhållanden enligt nedan, och omständigheterna förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Force majeure-förhållanden inkluderar bland annat myndigheters handlingar eller underlåtenhet, ny eller ändrad lagstiftning, arbetskonflikter, blockader, bränder, översvämningar, sabotage eller större olyckor. Till force majeure räknas även officiella beslut som påverkar marknaden och produkterna negativt, såsom beslut om varningstexter, försäljningsförbud etc. eller en onormal nedgång på marknaden.

Dessa villkor uppdaterades senast: 2023-06-28.